piątek, 12 maja 2017

Hoja (hoya) kwiaty

hoya
Zima i krótkie dni to okres kiedy hoja (hoya) robi sobie przerwę od kwitnienia. Jednak z nadejściem wiosny, pomimo tego, że nie robię nic żeby roślina zakwitła, kwiaty pojawiają się nieubłaganie... Jak już wiesz z moich wcześniejszych doświadczeń z hoją, to właśnie "nicnierobienie" jest kluczem do dobrego samopoczucia i kwitnienia tej rośliny.

Wyjątkowo zimna w tym roku wiosna spowodowała, że wiele roślin rosnących na zewnątrz mocno opóźniło swoje kwitnienie lub wręcz straciło kwiaty z powodu niskich temperatur. W mieszkaniu jednak problem z temperaturą nie występuje, a wydłużający się dzień wyraźnie sygnalizuje roślinom, że nadszedł okres intensywnego wzrostu. Tak też jest z moją hoją, która jak zwykle pozostawiona sama sobie czym prędzej zakwitła.


hoja kwiathoya


hoja kwiat


hoyahoja kwiat


Tym razem jednak kwitnienie przebiega nieco inaczej niż zwykle, a to dlatego, że kwiaty nie wydzielają tyle nieprzyjemnego (przynajmniej dla mnie) zapachu. Wydzielają go na tyle mało, że zdecydowałem się nawet sfotografować je z bardzo małej odległości i pokazać Ci dzisiaj klika zdjęć makro. Warto się im przyjrzeć, bowiem kwiaty hoi oglądane w powiększeniu są bardzo ciekawe.


hoyahoja kwiat


hoya


hoja kwiat


hoya


Zagadką dla mnie pozostaje, kiedy kwiaty hoi "pachną" intensywnie, a kiedy ich zapach jest prawie niewyczuwalny. Jeżeli wiesz coś na ten temat, to podziel się tym w komentarzu. Chętnie poznam ten sekret - zapachu kwitnącej hoi nie znoszę, ale kwiaty bardzo mi się podobają :)



WIĘCEJ O:

3 komentarze:

  1. Bardzo wyraźne zdjęcia . Kwiaty rzeczywiście moją ciekawą strukturę !

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajne są te kwiatki, pewnie trudno wyhodować takiego kwiatka, mi się bardzo podobają tego rodzaju kwiatki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hoja jest bardzo ciekawą rośliną. Jeżeli tylko nie jesteśmy wrażliwi na intensywny zapach jej kwiatów (wyczuwalny głównie wieczorami), to warto hoję hodować. W poście:

      http://fikusbenjamina.blogspot.com/2016/04/hoja-rozmnazanie-i-kwitnienie.html

      opisuję jak można hoję rozmnożyć, zatem wystarczy znaleźć znajomego z taką rośliną - nie koniecznie trzeba kupować :)

      Usuń